Veckans (test)

Köpt peeling vs egen peeling

Nu har jag testat två olika peelingar. Recept på min egna finns lite längre ner! :)
  De funka bra med båda två men förvånande nog var min egen snäppet bättre luktade mer och man blev betydligt lenare efteråt.
 Peelingen använder man oftast för att få bort gammal hud och känna sig extra ren, man får kanske finare hud också. Men glöm inte att smörja in dej med en härlig fuktgivande bodylotion efter, gärna med en som doftar gott.



Mitt recept:

1/2 dl flytande honung

2 matskedar havssalt

1 matsked socker


Blanda ihop och häll ner i en engångsplast mugg , klart för användning.
Det är bus enkelt och grymt , testa själv och berätta vad du tycker :)

Ett annat recept som jag testat förut är den klassiska avocadon, mosa en och blanda med lite olja och kräma in ansiktet och vänta i ca en kvart innan du tvättar bort allt.

Tips!: Tepåsar funkar lika bra som gurkskivor på ögonlocken.









Kommentarer
Postat av: Jenny

Okej det låter bra ska prova!...Nån gång ;) <33

2010-08-18 @ 18:51:23
URL: http://duaralltjagharkvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0